مطالعات کانال توزیع
توزیع، فرآیندی است که طی آن محصولات از تولیدکننده به دست مصرف کننده میرسد.
کانال توزیع، تمامی راههایی است که یک تولیدکننده محصولاتش را مستقیم یا غیرمستقیم به دست مصرفکنندگان میرساند.
مطالعه در خصوص کانالهای توزیع جهت توسعه بازارهای هدف و به دنبال راه ورود محصولات به سبد کالای مصرفکنندگان است به همین دلیل جز مهمی از تحقیقات بازار است همچنین با توجه به دوگانگی بازار سنتی ومدرن ایران لزوم انجام این تحقیقات دو چندان میشود.
آزود با انجام مطالعات کانال توزیع، اطلاعاتی مفید در اختیار کارفرمایان قرار میدهد.