آژانس تحقیقات – به عنوان یک شرکت فعال در حوزه مطبوعات، تحقیقات و بازاریابی در تاریخ 5 تا 12 آبان ماه 1396 در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور داشتیم. پرسشگران زبده و آموزش دیده این آژانس تحقیقاتی در راستای آگاهی سنجی حاضران و شرکت کننده در نمایشگاه درباره شرکت تحقیقات بازار و آشنایی با این روند رو به گسترش، اقدام به پرسشگری نموده اند.
شایان ذکر است که نوع نمونه گیری از نوع تصادفی نبوده بلکه تلاش شده تا با افرادی مصاحبه شود که ﻣﺨﺎﻃﺐ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺎه ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت محسوب می شوند. از اینرو، نتایج بررسی حاکی از آن است که بیش از نیمی از پاسخدهندگان برای سومین بار و بیشتر و براساس دلایل شغلی به نمایشگاه مطبوعات مراجعه نمودند. همچنین بسیاری از این افراد که تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد داشتند در حوزه های مطبوعات و خبرگزاری ها و آژانس های تبلیغاتی و تحقیقاتی مشغول به کار بودند. از همین رو آژانس تبلیغاتی پرمون طرح می تواند به شما کمک کند .
مسئله ای که توجه ما را به خود جلب نموده آشنایی بیش از 50 درصد افراد پاسخ دهنده با آژانس های تحقیقات بازار است؛ به واقع اهمیت روزافزون مشتری، شناخت نیازها و آشنایی با بازار موجبات توجه بیشتر شرکت ها و ارگان های مختلف دولتی و خصوصی را به این فرآیند متمایل نموده است. به طوریکه، در حوزه های کاری که ارباب رجوع به عنوان نقطه ثقل آن شغل در نظر گرفته شده و کل مجموعه بر پایه مشتری استوار است، سطح آشنایی و ارتباط با تحقیقات بازار بیشتر و عمیق تر شده است. در نتیجه، انتظارات به سمت و سویی کشیده شده که آژانس های تحقیقات بازار باید ویژگی های خاص خود اعم از صداقت و تعهد کاری، در دسترسی بودن برای تمام اقشار جامعه، تناسب بین نیازهای مشتریان و خدمات ارائه شده، به روزرسانی و استفاده از نیروهای متخصص را بیش از پیش تقویت نمایند.
بی شک، نمایشگاه مطبوعات به عنوان عرصه ای برای تقویت ارتباطات، افزایش آگاهی و بهبود راه های اطلاع رسانی فی مابین رسانه های کشور با مردم و مسئولان محسوب می شوند. از اینرو، علاوه بر فراهم نمودن شرایط گفتگوی بی واسطه مردم با رسانهها و امکان طرح مطالبات و پاسخگویی به مشکلات، بستر لازم برای آشنایی و افزایش آگاهی مسئولان و صاحبان مشاغل را با انواع تحقیقات و بررسی های جامع آماری و اجتماعی در زمینه های گوناگون فراهم می کند. گسترش این ایده که شناخت، آسیبشناسی و یافتن راهکارهای مناسب در حیطه بازار از طریق آژانس های تحقیقاتی و بررسی های تخصصی راهکاری نوین و مهم در بازار ایران به شمار می رود، از طریق رسانه ها بسیار کاربردی تر و بانفوذتر است.