شناخت بازار بدون معنا بخشیدن به داده های خام بی فایده است. موسسه تحقیقات بازار آزود با تمرکز روی تحلیل های کمی و مقطعی در سال 1392 در فهرست شرکت های رتبه بندی شده جای گرفت.
نیاز بازار با تخصص تیم شرکت تحقیقات بازار آزود گره خورد و نتایجی اثربخش را در صدها پروژه کمی و کیفی (تلفنی، حضوری، مصاحبه عمیق، فوکس گروپ، عادات و مصرف رسانه ای و ..) در سطح ملی و منطقه ای رقم زد.
دقت این تیم 300 نفره در سراسر کشور باعث شد تا مرکز آمار ایران برای دومین بار به مدت چهارسال نام شرکت آزود را در فهرست شرکت هایی که صلاحیت تحقیقات آماری را دارند با دریافت گرید دو تمدید کرد.