شرکت تحقیقات بازار آزود – آمار در تحقیقات بازار:
روشهای آماری برای کشف روندهای موجود، اندازهگیری و ارزیابی پتانسیلها و برنامههای بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرد. آزمونها، مدلها و نمودارهای آماری تماماً به کمک مدیران و تصمیمگیرندگان سازمانها و کسب و کارهای مختلف میآیند تا ایشان را در ارزیابی آنچه تاکنون گذشته و راهی که در آینده باید طی شود یاری رسانند.
اگرچه ابزارها و تحلیلهای آماری بسیاری وجود دارند که در حوزه تحقیقات بازار میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند و دید وسیعتری نسبت به دادهها فراهم آورند، متأسفانه تنوع استفاده از این ابزار در میان دستاندرکاران حوزه تحقیقات بازار زیاد نیست و پتانسیل واقعی روشهای آماری تا حد زیادی مورد غفلت قرار گرفتهاست.
نرم افزارهایی که برای تحلیل آماری بیشتر مورد توجه کارشناسان تحقیقات بازار هستند:
همانطور که پیشتر اشاره شد، نمیتوان در تحلیل دادهها تنها به این ابزار اکتفا نمود و همواره باید با دیدی پویا مسألهای که با آن روبه رو هستیم را بررسی کنیم تا بهترین راه حل را ارائه دهیم. آژانس تحقیقات بازار آزود در صدد است با نگاهی وسیع به ابزارهای آماری برای هر چالشی که مشتریانش با آن روبه رو هستند کاراترین پاسخ را ارائه دهد.