آژانس تحقیقات بازار – Cloud Marketing به معنای بازاریابی اَبری است؛ اینگونه بازاریابی در فضای وب است، جایی که تمام منابع و امکانات بازاریابی تحت شبکه آنلاین جابجا میگردد و مشارکتکنندگان در فرآیند این نوع بازاریابی قادر به توسعه، اصلاح، استفاده و یا به اشتراکگذاری آن هستند. در شرکت تحقیقات بازار آزود بخوانید با پیشرفت فناوری اطلاعات و ورود آن به حوزه بازاریابی و تبلیغات نیاز به انجام کارهای مرتبط با برنامهریزی و اجرا آنها در همهجا و همه زمان به وجود آمده است. همچنین نیاز به این هست که افراد بتوانند این کارها را بدون داشتن سختافزارها و نرمافزارهای آنچنانی از طریق خدماتی آنلاین انجام دهند. رایانش ابری آخرین پاسخ فناوری به این نیازها بوده است.
بیشتر بخوانید : تحقیقات بازار چیست ؟
* مفهوم بازاریابی ابری یا تبلیغات ابری
در بازاریابی ابری، تمام منابع و داراییهای بازاریابی به صورت آنلاین درآورده میشوند تا مصرف کنندگان یا وابستگان بتوانند آن ها را توسعه دهند، جرح و تعدیل کنند، استفاده کنند، و به اشتراک بگذارند را در نظر بگیرید که چگونه این شرایط را محیا می¬کند تا مشتریان کتابها، فیلمها و نمایشهای تلویزیونی دیجیتالی را از یک کتابخانه دیجیتال بخرند که در حساب آنلاین مشتری یا در ابزار دیجیتالی آن ها قابل دسترسی است.
* چگونگی بازاریابی ابری
تبلیغات ابری خدمات مبتنی بر مدل رایانش ابری است که از انتخاب، انتقال و ارائه تبلیغات و اطلاعات مرتبط با تبلیغات که در آنها محتوا و قیمت در لحظه دسترسی کاربر نهایی به این تبلیغات تعیین میشود. این قیمت معمولاً بر اساس یک مکانیزم حراج تعیین میشود که پیشنهاد دهندههای قیمت را با فرصتهای تبلیغاتی به محض در دسترس قرار گرفتن و فراهم آمدن آنها منطبق میسازد. این فرآیند شامل تبلیغات موتورهای جستجو، تبلیغات نمایشی، تبلیغات در بستر شبکهها و دستگاههای موبایل و قابل حمل، شبکههای اجتماعی و تبلیغات ویدئویی هم میشود و باعث گسترش سهم بازار نیز می شود.
* استراتژی بازاریابی ابری
1. ایجاد اهداف؛ اهدافی که در داده های کمی و کیفی در نظر گرفته شدند، باید به طور واضح مشخص شوند.
2. توسعه؛ در این قسمت تیم بازاریابی داده های رسانه ای و گرافیکی را تولید می کنند و با یافتن یک روش مناسب آن ها را در وب سایت و منابع آنلاین جهانی قرار می دهند.
3. نگهداری؛به روزرسانی منابع آنلاین.
4. ارزیابی؛ بررسی میزان موفقیت کاربر نهایی